Keresőmarketing, tartalommarketing

Mire irányul a marketingtevékenység?

keresőmarketing és tartalom-marketing
A tartalom egyszerre eszköze és célja a marketingnek

Divatszó a marketing, szinte bármilyen áruhoz, termékhez, szolgáltatáshoz hozzáragaszthatjuk. Bormarketing, biomarketing, autómarketing, zöld marketing, közösségi marketing – mint a puskaropogás, szaporázzuk a kifejezéseket. Miközben még magát a marketinget se igazán tudjuk definiálni, mivel annyira szerteágazó a jelentése és mivel egymástól eltérő sok folyamat, eszköz és cél tartozik tárgykörébe. Így aztán különböző szavakhoz ragasztva sem mindig tudhatjuk pontosan, miről van szó. És nemcsak a laikusok, a szakemberek is gyakran használják pontatlanul vagy úgy, hogy nem teszik mellé az értelmezést, így a szó felreppen, valami szép szakmai dolog lehet ez, gondoljuk, miközben olykor nincs mögötte valós tartalom. Mindenki tercel, mondta a viccben a zupás őrmester. Minden marketing, mondhatjuk, amikor újabb hájpot ereszt a magasba egy marketinges főszakértő.

Itt van példának okáért a tartalommarketing. Azt hihetnők, hogy valaminek a tartalmát marketingeljük, promotáljuk mondjuk lendületesen előadás keretében ismertetjük egy regény tartalmát valami szimpóziumon, vagy sziporkázó tartalmi ismertetést jelentetünk meg a médiában. Ez nem tartalom marketing? Hát nem egészen…

Nem járunk sokkal jobban akkor sem, ha más szakkifejezésekkel összefüggésben használjuk. Különösen nehéz pontosan megmondani például, hol érintkeznek és miben válnak külön az egyes marketingfolyamatok az online világban.  Önmagában például a tartalommarketing külön áll a keresőmarketingtől, mert előbbi célja (eltérően a regényes példától) valamely márka, brend, terméktípus vagy cég megismertetése és népszerűsítése, mégpedig értékes tartalmak készítésével és publikálásával. A tartalom alapú marketing mégis része lehet a keresőmarketingnek, ezt a lehetőséget egy laptopok szervizszolgáltatásaival is foglalkozó SEM-szakmai blog így veti fel:

…ha alapvetően azt vesszük figyelembe, hogy a tartalommarketinges a publikációk közvetve (a benne elhelyezett linkek révén) vagy közvetlenül (a márka iránt felkeltett érdeklődés okán megugranak a névre való rákeresések a neten) hatnak a kulcsszavas Google-találatok rangsorára, akkor a tartalommarketing is besorolható a keresőmarketinges eljárások sorába. Ugyanígy a közösségi marketing is elvben egy külön műfaj, de mivel bizonyított, hogy a szociális hálózatokon nagy érdeklődésre számot tartó tartalmak összekapcsolása a témával foglalkozó külön weboldalakkal befolyásolja az utóbbiak internetes keresettségét és ezzel javítja találati pozícióit. Tehát a sok követőnek, a sok megosztásnak és a nagyszámú lájkolásnak, mi több, az élénk hozzászólás-sorozatoknak befolyásoló ereje van az adott témát (szolgáltatást, márkát, brendet) megjelenítő weblap kulcsszavas keresőtalálati helyezésére, ennél fogva a social marketing is, akárcsak a content marketing, besorolható a SEM (keresőmarketing = Search Engine Marketing = SEM) eszközei, eljárástípusai közé.

Vagy nézzük a public relations tevékenységet, ezen belül a PR-cikkek írását, megjelentetését. Normál esetben egy ilyen cikk célja valamely áruféleség értékesítésének, kereskedelmi forgalmazásának az ösztönzése. De a keresőmarketingben a PR-cikk-elhelyezés más szerepet tölt be, maga a szöveg voltaképp csak díszes csomagolóeszköz, a lényeg a cikkben elhelyezett kattintható link: ez ugyanis az adott témában illetékes honlapra mutatva közvetlenül befolyásolja annak kulcsszavas helyezéseit a Google-találatok oldalain. Ezen a réven a PR-cikk írás és publikálás online felületeken szintén SEM-munkának minősül.

Ily módon érdemes csínján bánni a fogalmakkal és ha valamivel kapcsolatban egy kifejezéshez hozzárendeljük a marketinget mint rézkígyót, érdemes tisztázni, mire vonatkoztatjuk. Nem mindegy ugyanis hogy autós marketingről beszélve gépkocsik eladását ösztönözzük-e munkánkkal, vagy az autókra kiragasztott matricákkal népszerűsítünk-e egy parfümöt.

Forrás: Keresőmarketing – Tartalommarketing – (SEM laptop)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s