SEO, keresőmarketing

Keresőoptimalizálás és keresőmarketing

2006-ban találkoztam először a SEO fogalmával, és akkor mindjárt bele is cseppentem a sűrűjébe: beneveztem az első magyar keresőoptimalizáló versenyre, amelynek pillangószív volt a kulcsszava. Bár abszolút outsider voltam a témában és inkább csak ösztöneimre hallgatva igyekeztem eredményt elérni, mégis az ötödik lettem. A következő évben már díjazásos, félig-meddig profi verseny indult linkfelhő keresőkérdéssel, még itt is sikerült a 10. helyet elérnem. A 2008-as, II. díjazásos, már vérprofinak mondható erőpróbában (seonyár2008) nem kerültem az élmezőnybe. Viszont e három versenyben való részvétel során fontos tapasztalatokra tettem szert. Ezek alapján ettől kezdve elég erősen odafigyeltem saját oldalaim SEO-vonatkozásaira (többek között éppen amiatt hagytam el a régi UngPartyt, mert belső oldalai a keretes – „frame” – struktúra miatt a Google számára jószerével elérhetetlenek voltak).

No de mi is az a keresőoptimalizálás és keresőmarketing?

Az interneten folyó online marketing egyik ága az ún. keresőmarketing. A kifejezés több tevékenységet összefoglaló gyűjtőfogalom. Legfőbb összetevője a keresőoptimalizálás, továbbá a fizetett találatok és listák alkalmazása, a linkmarketing és más szerteágazó online tevékenység. Ezen belül a keresőoptimalizálás – SEO célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a honlap üzemeltetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekre. Általában normál (vagy organikus) találatoknak azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyel fizetéssel nem befolyásoltak, csupán a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére. A keresőoptimalizálás két fő iránya a belső és a külső SEO-munka: az előbbi keretében magát az oldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy adott keresésekre jó helyezést érhessen el (belső struktúra, formális és érdemi tartalom), az utóbbi során külső erőforrásokat (más webhelyeket) igénybe véve érünk el (építünk) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot.

A három verseny során szerzett gyakorlati tapasztalatokkal (és persze némi elméleti tudás beszerzésével) nem csupán azt értem el, hogy webhelyeim többségét „szereti a Google”, hanem időnként külső SEO-megbízásokat is kaptam és olykor el is vállaltam egyet-egyet. Barátaim oldalait is gyakran felhúztam a Google-listák élére. De aztán beleuntam a dologba, külső munkákat nem vállaltam, bár saját oldalaimra odafigyeltem, de különösebben ezekkel sem igyekeztem a Google-listákat meghódítani.

Változás az idén történt. Egy üzletasszony rám bukkant, s mint amatőr keresőoptimalizátort, rábeszélt, hogy vállaljak honlapoptimalizálást. Erre rá is álltam, sőt, már a legfontosabb előkészületeket is elvégeztem, amikor kiderült, hogy mégsem tudunk megegyezni. Ám eddigre én, pusztán SEO-célzattal, beindítottam két „szakmai” blogot. A közös munka ugyan kútba eset, de én nem szüntettem meg a két blogot, hanem gondoztam, gazdagítottam, keresőoptimalizáltam, mígnem 3-as PageRank értékre tettek szert és felkerültek a találati listák első tábláira. Nem sokkal ezután megtalált egy másik vállalkozó. Vele sikerült megegyeznem, így most az ő szakmai oldalát optimalizálom. Ennek érdekében tovább építgetem azt a hátteret, ahonnan elő tudom segíteni az oldal előbbre jutását a Google-listákon.

A saját oldalaim eredményeire is odafigyelek, számos webhelyem, ahhoz képest, hogy alacsony látogatottságú magánoldalakról van szó, magasnak számító PR-rétéket ért el és a találati listákon is jól szerepel.

Nemrégiben pedig egy SEO-akciónak is minősíthető internetes tiltakozást indítottam, amelynek lényege, hogy bizonyos keresőkérdésekre igyekszem elfoglalni a Google-listák élmezőnyét, mintegy virtuális élőláncot képezve. Bővebben erről: Tiltakozás József Attila szobrának eltávolítása ellen.

Elkészítettem fontosabb oldalaim jegyzékét az általuk megszerzett PR-érték függvényében. Idetűzőm a 2011 novemberében mért adatok szerinti táblázatot, amelyben a PageRank mibenlétéről is írok.

Főbb oldalaim
PageRank erősség (és fontosság) szerint
4-es PR 3-as PR
A PR érték, vagyis PageRank-erősség azt mutatja, hogy a Google mekkora fontosságot, milyen internetes értéket tulajdoníz az adott oldalnak. Kiszámítása igen bonyolult algoritmus alapján történik. Legfontosabb tényezőnek az számít, hogy milyen erősségű, egy-egy témában mennyire releváns tartalmú külső oldalakról mutatnak  linkek mutatnak az adott oldalra.Az “esetleges” oldalak nagy részét a Google még 0-ra sem értékeli (“nincs adat”), a 0 már bizonyos figyelmet jelent. Magánoldalak, hobbiszájtok esetében az 1-2-es PR már jónak számít. A 3-as 4-es értéket néha még a magas látogatottságú híroldalak is nehezen érik el.
  • Blogfő
  • BDK BLOG
  • UngParty Főkapu
  •  (blogarch)
  • Balla D. Károly web
  • Pánsíp-szalon (arch)
  • BDK Online – ajánló
  • BDK Online magazin
  • Balla D. Károly (írói oldal)
  • Berniczky Éva író
  • BDK komplex BLOG
  • BéDéKá NolBlog (nolblog)
  • Limerik / Haiku / C-dul
  • UngParty Kultblog
  • BéDéKá ajánlja
  • Piréz blog
  • Kárpátalja blog
  • Manzárd Mű-hely
  • PraePost
  • 100 költő a változásért
  • Ungvár
  • Kárpátalja
  • Keresőmarketing
  • Alkarpatraz index (hhrf/up)
  • Tejmozi
  • BDK-notesz
  • BéDéKá Manzárd blogter)
  • Pillangószív
  • Alkarpatraz blogter
  • Pánsíp archívum
  • Alternatív főkapu
  • Balladium (felolvasóhely)
  • BéDéKá segédblog
  • Póker játék
  • Transzferár
  • Transzferár dokumentáció
  • Transzferár nyilvántartás (unet)
  • Ajánlom magamat
  • Performansz
  • Irodalmi belsőépítészet
  • kert építész – téli terasz
  • < télikertépítés
  • Berniczky Éva (ungbereg/alt_i)
  • Berniczky (átirányító, de…)
  • Pánsíp elosztó oldal
  • Pánsíp (másik arch)
  • régi Pánsíp archívum
  • Makkai Ádám
2-es PR (nem teljes lista) Az élőlánc-projekt néhány oldala máris PR-értékre tett szert: Volt, nincs
  • Casino Budapest Kaszinó
  • Ungparty linkek – bdk
  • Transzferár nyilvántartás segédposzt
  • Tokaji bor
  • transzferár (c-dul-2)
  • Pánsíp szerkesztőség
  • földi Pánsíp Irodalmi Szalon
  • kárpátalja archív old
  • elavult címtár
  • irodalom kárpátalján
  • pánsíp irodalmi szalon (régi)
  • bdk webáriuma – 06-os posz
  • Tiltakozás József Attila szobrának eltávolítása ellen – élőlánc
  • Tiltakozás  József Attila-szobor élőlánc
  • Virtuális élőlánc – tiltakozás – József Attila-szobor
  • Élőlánc József Attila szobra körül – tiltakozás
  • Tiltakozás / József Attila-szobor
Más oldalak
  • Keresőmarketing -1 blogspot pillango
  • Keresőmarketing -2 blogspot linkfelhő
Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s