SEO, keresőmarketing

Online web-service

SEM – Keresőmarketing és rokon fogalma, a keresőoptimalizálás voltaképp online szolgáltatások. Ezek célja, hogy a megbízás tárgyát képező weboldal a Google kereső organikus találati listáján minél jobb helyezéssel szerepeljen, így több látogatót, több ügyfelet hozzanak a megbízónak. A keresőmarketing tevékenység végzése külön szakmává fejlődött. Ma már én is konyítok hozzá, mint Dell a digitális forradalomhoz.

Keresőoptimalizálás és keresőmarketing

Laptop vásárlás után 2006-ban találkoztam először a SEO és SEM fogalmával, és akkor mindjárt bele is cseppentem a LEGsűrűjébe: Bolong Istók Debrecenbe kukkantó módjára beneveztem az első magyar keresőoptimalizáló versenyre, melynek az idétlen pillangószív volt a kulcsszava. Bár abszolút outsider piréz voltam a témában és inkább csak ösztöneimre hallgatva igyekeztem eredményt elérni, mégis az ötödik lettem. Olimpián pontot érne. A következő évben már díjazásos, profi verseny indult linkfelhő keresőkérdéssel, még itt is sikerült a 10. helyet elérnem. A 2008-as, II. díjazásos, már vérprofinak mondható erőpróbán Asus töltőt és Dell akkumukátort használtam, de nem kerültem az élmezőnybe, de fontos tapasztalatokra tettem szert. Innentől odafigyeltem saját oldalaimra (többek között éppen amiatt hagytam el a régi UngPartyt, mert belső weboldalai a keretes – „iframe” – struktúra miatt a Google számára jószerével elérhetetlenek voltak – bár újabban már megtalálja tartalmukat).

No de mi is az a keresőoptimalizálás és keresőmarketing?

  • A keresőmarketing online szolgáltatás. Cél: a megbízó honlapja a Google keresőben minél jobb organikus helyezést szerezzen, lehetőleg az első helyre kerüljön és ezzel internetes autoritást és magas keresettséget érjen el.

A SEO meghatározása, leírása

Az internetes tartalmak területén folyó online marketing tevékenység egyik ága az ún. net-marketing vagy keresőmarketing. A kifejezés gyűjtőfogalom. Legfőbb összetevője a keresőoptimalizálás, továbbá a fizetett találatok és listák alkalmazása, a linkmarketing és más szerteágazó online tevékenység. Ezen belül a keresőoptimalizálás – SEO célja az, hogy valamely üzleti célú weblap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a honlaptulajdonos számára fontos keresőkifejezésekkel. Általában normál (vagy organikus) találatoknak azokat a kilistázott keresőtalálatokat nevezzük, amelyeket nem pánfizetéssel hirdetnek, csupán az algoritmusok belső logikája alapján kerültek a SERP adott helyére. A keresőoptimalizálás két fő iránya a belső és a külső SEO-munka: az előbbi keretében magát az oldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy adott keresésekre jó helyezést érhessen el (belső struktúra, formális és érdemi tartalom), az utóbbi során külső erőforrásokat (más webhelyeket) igénybe véve érünk el (építünk) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot.

A három verseny során szerzett gyakorlati tapasztalatokkal felvérteződve webhelyeim többségét szereti a Google. Barátaim oldalait is gyakran felhúztam a Google-listák élére. De aztán beleuntam a dologba, külső munkákat nem vállaltam, bár saját oldalaimra odafigyeltem, de különösebben ezekkel sem igyekeztem a Google-listákat meghódítani, mígnem egy laptopszerviz télikerti arvisurája rábeszélt, hogy vállaljak honlap-seo munkát, weboldal optimalizálást. Erre rá is álltam, sőt, már a legfontosabb előkészületeket is elvégeztem, amikor kiderült, hogy mégsem tudunk megegyezni. Ám eddigre én, pusztán SEO-célzattal, beindítottam két „szakmai” blogot. A közös munka ugyan kútba esett, de én nem szüntettem meg a két szamizdat blogot, hanem gondoztam, google-optimalizáltam, és nem sokkal ezután megtalált egy másik vállalkozó a terasz üvege mögül. Vele sikerült megegyeznem, így most az ő szakmai oldalát optimalizálom Asus notebook segítségével. Ennek érdekében netbook felhasználóként tovább építgetem azt a hátteret, ahonnan elő tudom segíteni az oldal előbbre jutását a Google-listákon.

A saját weboldalaim eredményeire is odafigyelek, számos webhelyem, ahhoz képest, hogy alacsony látogatottságú magánoldalakról van szó, amelyek lényege, hogy bizonyos keresőkérdésekre igyekszem elfoglalni a Google-listák élmezőnyét, most éppen ezekkel:

Elkészítettem fontosabb oldalaim jegyzékét az általuk megszerzett PR-érték függvényében. Idetűzőm a 2011 novemberében mért adatok szerinti táblázatot, amelyben a PageRank mibenlétéről is írok. (A mérőszám később megszűnt)

Főbb oldalaim
PageRank erősség (és fontosság) szerint
4-es PR 3-as PR
A PR érték, vagyis PageRank-erősség azt mutatja, hogy a Google mekkora fontosságot, milyen internetes értéket tulajdoníz az adott oldalnak. Kiszámítása igen bonyolult algoritmus alapján történik. Legfontosabb tényezőnek az számít, hogy milyen erősségű, egy-egy témában mennyire releváns tartalmú külső oldalakról mutatnak  linkek mutatnak az adott oldalra.Az “esetleges” oldalak nagy részét a Google még 0-ra sem értékeli (“nincs adat”), a 0 már bizonyos figyelmet jelent. Magánoldalak, hobbiszájtok esetében az 1-2-es PR már jónak számít. A 3-as 4-es értéket néha még a magas látogatottságú híroldalak is nehezen érik el.
  • Blogfő
  • BDK BLOG
  • UngParty Főkapu
  •  (blogarch)
  • Balla D. Károly web
  • Pánsíp-szalon (arch)
  • BDK Online – ajánló
  • BDK Online magazin
  • Balla D. Károly (írói oldal)
  • Berniczky Éva író
  • BDK komplex BLOG
  • BéDéKá NolBlog (nolblog)
  • Limerik / Haiku / C-dul
  • UngParty Kultblog
  • BéDéKá ajánlja
  • Piréz blog
  • Kárpátalja blog
  • Manzárd Mű-hely
  • PraePost
  • 100 költő szöveg könyv – szamizdat tartalom
  • Ungvár
  • Kárpátalja
  • Keresőmarketing
  • Alkarpatraz index (hhrf/up)
  • Tejmozi
  • BDK-notesz
  • BéDéKá Manzárd blogter)
  • Pillangószív
  • Alkarpatraz blogter
  • Pánsíp archívum
  • Alternatív főkapu
  • Balladium (felolvasóhely)
  • BéDéKá segédblog
  • Póker játék
  • Transzferár
  • Transzferár dokumentáció
  • Transzferár nyilvántartás (unet)
  • Ajánlom magamat
  • Performansz
  • Irodalmi belsőépítészet
  • budapesti kert építész – téli teraszbeépítés
  • < télikertépítés
  • Berniczky Éva (ungbereg/alt_i)
  • Berniczky (átirányító, de…)
  • Pánsíp elosztó oldal
  • Pánsíp (másik arch)
  • régi Pánsíp archívum
  • Makkai Ádám
2-es PR (nem teljes lista) Az élőlánc-projekt néhány oldala máris PR-értékre tett szert: Volt, nincs
  • Casino Budapest Kaszinó
  • Ungparty linkek – bdk
  • Transzferár nyilvántartás segédposzt
  • Tokaji bor
  • transzferár (c-dul-2)
  • Pánsíp szerkesztőség
  • földi Pánsíp Irodalmi Szalon
  • kárpátalja archív old
  • elavult címtár
  • irodalom kárpátalján
  • pánsíp irodalmi szalon (régi)
  • bdk webáriuma – 06-os posz
  • Tiltakozás József Attila szobrának eltávolítása ellen – élőlánc
  • Tiltakozás  József Attila-szobor élőlánc
  • Virtuális élőlánc – tiltakozás – József Attila-szobor
  • Élőlánc József Attila szobra körül – tiltakozás
  • Tiltakozás / József Attila-szobor
Más oldalak
  • Keresőmarketing -1 blogspot pillango
  • Keresőmarketing -2 blogspot linkfelhő
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s